ALLMÄNNA VILLKOR

1. BESTÄLLNING

När du har slutfört din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress som du har angett i kassan. När du gör en beställning med en produkt som har en ”restnoterad”-lagerstatus har den en längre handläggningstid eftersom Mooseland måste beställa den från en leverantör. Vi uppdaterar dig om din beställningsstatus och meddelar dig när din beställning har skickats. Om du beställer flera varor tillsammans med en restnoterad vara kommer beställningen att skickas först när den restnoterade varan finns tillgänglig på grund av miljöskäl. 

Det är ditt ansvar att kontrollera att orderinnehållet och den angivna fakturerings- och leveransinformationen är korrekt och Mooseland kan inte hållas ansvarigt för misstag relaterade till denna inkluderade felaktiga kontakt- och leveransinformation. 

Du kommer att få en inbjudan till att recensera din beställning via mejl 7 dagar efter det att beställningen har slutförts. 

2. BETALNINGSMETODER

Du kan betala med kreditkort via Stripe, Klarna eller Paypal. Mooseland lagrar inga kreditkortsuppgifter.

3. PRODUKTINFORMATION

Mooseland har rätt att ändra produktinformation och priser utan föregående meddelande på grund av kampanjer, prisändringar från leverantörer och uppdaterade bilder eller produktinformation från leverantörer. Beställningar med felaktiga priser kommer att annulleras och återbetalas till kunden. Tillgänglig produktinformation återspeglar den faktiska produkten så mycket som möjligt. Om du upptäcker någon felaktig information, vänligen kontakta vår kundtjänst.

4. FRAKT OCH HANTERING

Vi behandlar din beställning så snabbt som möjligt. Vårt mål är att skicka paket inom 1-3 arbetsdagar från det att betalningen har kommit in.
Det tar cirka 2-7 arbetsdagar för din beställning att anlända, beroende på var i världen den skickas. Observera att det kan ta några dagar längre tid för fraktbolagen att skicka paketen under stora helgdagar/helger, vilket vi inte kan påverka.
Leveranstiden beräknas från den dag vi skickar din beställning. För försändelser till länder utanför EU kan leveranstiderna vara längre.

Försändelsen kommer att skickas med Postnord. Det är kundens eget ansvar att hålla sig uppdaterad om paketets status med hjälp av den angivna spårlänken när beställningen har slutförts. Om paket inte hämtas ut och returneras till Moose land via Postnord kommer beställningen att betraktas som en retur och hanteras enligt den vanliga returprocessen.

Om Klarna används som betalningsalternativ skickas paketet antingen till ditt lokala utlämningsställe eller till din brevlåda/dörr. Detta beror på vilket alternativ som väljs i kassan.
Om paketet inte får plats i din brevlåda levereras det till närmsta utlämningsställe Du kommer att meddelas när leveransen är vid din dörr (SE)

I händelse av förstörda eller trasiga varor när du tar emot ditt paket måste du kontakta oss omedelbart så att vi kan hantera detta genom att skicka nya varor eller återbetala beställningen helt.

9 dagar efter att en order har slutförts och skickats till kunden kommer ett mail att skickas till kundens e-postadress. Detta mail låter kunden recensera de köpta produkterna och även butiken. Detta e-postmeddelande låter kunden recensera de köpta produkterna och även butiken.

5. ÅNGERRÄTT

Inom 30 dagar efter att du fått din beställning har du rätt att ångra ditt köp. Detta gäller endast obruten originalförpackning/emballage och i oanvänt skick (kläderna kan provas). Gratis retur gäller endast för kunder i Skandinavien på grund av Postnord. Gratis returfraktsedlar finns i varje paket för skandinaviska länder och placeras tillsammans med orderinformationen och returformuläret. Varje beställning får en gratis returfraktsedel och om fler returer behövs betalas de av kunden. Vi rekommenderar att du returnerar alla varor samtidigt om du har flera varor att returnera, eftersom du bara får en returetikett för varje beställning. När vi har mottagit den returnerade produkten kommer vi att göra en fullständig återbetalning av beställningen.

6. TULL OCH SKATT

Tull- och skattereglerna skiljer sig mycket åt och det är kundens ansvar att ta reda på vilka regler som gäller i ditt hemland.

Om extra kostnader tillkommer, t.ex. tull eller skatt, är det kundens ansvar att betala dessa. Mooseland kan inte ersätta varor som hålls kvar av tullen eller betala avgifter i samband med sådana incidenter. Det är kundens ansvar att kontrollera om det finns några importrestriktioner för de beställda produkterna.

7. Kontakt

Vår kundtjänst kan kontaktas via e-post (contact@mooseland.se) och på grund av dokumentation föredrar vi att alla dialoger är skriftliga. Vi gör vårt bästa för att besvara alla e-postmeddelanden inom 48 timmar under vardagar och vårt kontor är stängt under helger.

8. Juridisk information

Mooseland, även stavat Moose Land, är varumärket för en webbutik som är ett binamn/bifirma som har sitt ursprung i huvudföretaget Dalslands Moose Ranch (organisationsnummer 559009-5096).